Geoblog.pl    alogram    Podróże    Chorwacja    Kopački Rit - park przyrodniczy
2017

Kopački Rit - park przyrodniczy

Chorwacja
Chorwacja, Kopačevski Rit

Niezapomniane miejsce. Ilość ptaków oszałamiająca. Polecam każdemu.
Na początku mieliśmy problemy bo chcieliśmy większą łódką (ala statek) - niższe koszty. Ale podobno było mało chętnych, więc w promocji dostaliśmy małe coca-cole i łódkę motorową... za trochę mniej niż cena regularna - ale oczywiście więcej niż statkiem. Ale teraz nie żałujemy. Statek ze względu na większe zanurzenie docierał do połowy trasy, którą my przejechaliśmy całą. I było warto. Mówią o tym same zdjęcia....
Rzadko się zdarza zobaczyć bijące się orły.... nawet przewodnik był pod wrażeniem.

Kopački Rit (Kopački Tršćak) - park przyrodniczy we wschodniej Chorwacji w gminach Bilje i Kneževi Vinogradi . Znajduje się na północny zachód od zbiegu Drava i Dunaju, położonego na pograniczu z Serbią . Obejmuje wiele rozlewisk i stawów wzdłuż Dunaju. Jest to jeden z najważniejszych, największych i najbardziej atrakcyjnych zachowanych nienaruszonych terenów podmokłych w Europie .